Google Ads audit

Päivitä Google Ads -mainontasi tähän päivään!

Saat selkeän katsauksen tilisi nykytilanteeseen ja toimenpidelistauksen, jota noudattamalla tehostat markkinointiasi.

Jos esiin nousee toimenpiteitä joita et osaa tai ehdi toteuttaa, voin tehdä ne puolestasi.

 

Mitä?

Google Ads -tilin auditointiprojekti, jossa asiantuntija käy läpi yli 100 kohtaa tililläsi, tekee hakusanatutkimuksen ja arvioi tilisi laadun ja kehityskohteet.

Kenelle?

Yrityksille, jotka haluavat ulkopuolisen asiantuntijan analyysin Google Ads -tilin laadusta sekä selkeän listauksen kehitysehdotuksista.

Miksi?

Kun kaipaat tilannekatsausta tai kun tilisi on siirtymätilanteessa. Olet esimerkiksi tuomassa tilin ulkoistetulta tekijältä omaan hallintaan.

Mitä Google Ads audit sisältää?

Alkupalaverissa (1h etäpalaveri) käymme kevyesti läpi tiliäsi ja verkkosivuasi sekä tarpeitasi, toiveitasi ja tavoitteitasi Google Ads -mainontaan liittyen.

Auditoinnin läpikäynnissä (2h etäpalaveri) asiantuntija käy kohta kohdalta läpi alla listatut asiat. Kysele ja ole aktiivinen: tarkoitus on, että saat läpikäynnistä selkeän kuvan siitä, mitä tililläsi pitää kehittää.

Yleiskatsaus tilisi laatuun. Mikä tilillä on hyvää ja missä on kehitettävää?

Kuinka hyvin tilillä on tavoitettu markkinoinnin KPI:t (CTR, CPC, CR, ROAS jne) ja millä kriittisillä toimenpiteillä tavoitteiden toteutumista voi tehostaa?

Onko tilille asetettu oikeat konversiot ja jos ei ole, miten asia tulisi korjata? Onko Google Ads -tiliin linkitetty tarpeelliset tilit (mm. Google Analytics, Google Search Console, Hubspot jne) ja onko linkitys tehty oikein?

Huomiot avainsanojen vastaavuustyypeistä, negatiivisista avainsanoista ja avainsanojen laatupisteissä.

Mitä uusia hakuja tilin rakenteessa kannattaa ottaa huomioon?

Vastaako tilin rakenne uusimpia Google Ads -mainonnan parhaita käytäntöjä, onko rakenne selkeä, looginen ja helposti hallittava? Saat suosituksen tehokkaalle tilirakenteelle.

Onko tilillä käytössä kaikki liiketoiminnallisiin tavoitteisiin sopivat kampanjatyypit (Haku, pMax, Display, Demand Generation, Youtube)? Saat suosituksen uusista uusista kampanjatyypeistä.

Ovatko mainokset tehokkaita, houkuttelevia ja onko niillä saavutettu haluttuja tavoitteita? Saat suosituksia mainosten luomiseen ja tehostamiseen.

Onko tilillä käytössä kaikki tavoitteisiin sopivat mainoslaajennukset ja elementit? Saat suosituksia käyttöön otettavista elementeistä.

Ovatko käytössä olevat hintastrategiat sopivia ja toimivia, vai pitäisikö niitä vaihtaa tai testata? Onko konversiohakuisiin hintastrategioihin yhdistetty toimiva konversioseuranta tai riittävätkö klikki- tai impressiohakuisten kampanjoiden tulokset konversiohakuisiin hintastrategioihin? Saat suosituksen hintastrategioiden muutoksista ja testauksista.

Onko tilisi kokonaisbudjetti sopivalla tasolla? Onko budjetti allokoitu järkevästi kampanjoiden välillä? Saat suosituksen tilibudjetin muutoksista sekä kampanjakohtaisista allokoinneista.

Minkälainen on mainosklikkien laskeutumissivukokemus? Mitä selkeitä tarpeita on uusille ländäreille? Mitä kriittisiä konversio-optimoinnin toimenpiteitä laskeutumissivuilta löytyy?

Mitä sääntöjä ja scriptejä tilillä on käytössä, kuinka hyvin ne toimivat ja vastaavat tilin tarpeita? Mitä scriptejä ja sääntöjä tilillä kannattaisi ottaa käyttöön?

Kaikki muut Google Ads -tilin kehittämiseen ja tehostamiseen liittyvät ehdotukset

Kaikki toimenpiteet selkeänä tärkeysjärjestykseen perustuvana listauksena. 

Jos auditoinnissa nousee esiin toimenpiteitä, jotka haluaisit ostaa palveluna, tarjoan lisätyöt tuntihintaan 150€+ALV 24%. Voimme keskustella näistä auditoinnin lopuksi.

Hinta: Google Ads audit

2000 € + ALV 24%
per Google Ads -tili.
Laajemmat kokonaisuudet ja verkkokaupat: pyydä tarjous

Kuka auditoi?

Anna Forsten on Google-näkyvyyteen erikoistunut yrittäjä. Hän on senior-tason Google Ads -osaaja. Työhistoriassa mm. Vistaprint, Ifolor, MTV ja Eurokangas.

Forsten konsultoi oman yrityksensä kautta PK-yrityksiä, ja hän toimii useiden media- ja mainostoimistojen alihankkijana ja kouluttajana. Google Adsin uusimmat ominaisuudet sekä parhaimmat käytännöt tulevat hänelle tutuksi päivittäisen Google Ads -optimointityön myötä.

Google-näkyvyyden konsultti Anna Forsten

No kuinkas tästä edetään?

Varaa aika kalenteristani ja jutellaan lisää. Jos päädymme yhteystyöhön, voimme sopia samalla projektin kick off- palaverin ajankohdan.