Referenssi: Komppi Oy

Google Ads -mainonnan väliaikainen ulkoistaminen


Psyykkisen hyvinvoinnin keskus Komppi Oy tarjoaa korkeatasoista psykososiaalista hoitoa useissa toimipisteissä ympäri Suomen sekä etävastaanottona. Asiakaslähtöiseen palvelukonseptiin kuuluu verkkosivuilla olevan helppokäyttöisen nettiajanvarausjärjestelmän lisäksi runsaasti tietoa mielenterveyden häiriöistä sekä sopivan hoitomallin löytämisestä.

Nettiajanvarauspalvelun näkyvyys ja löydettävyys on Kompin toiminnan keskiössä, ja siksi yrityksen hakumainonnan kehittämiseen kaivattiin ulkopuolisen asiantuntijan näkemystä ja osaamista. Komppi Oy:n toimitusjohtaja Mark Rothille valinta oli helppo: ”Minulle suositeltiin Anna Forstenia, jolla oli jo ennestään kokemusta psyykkisen hyvinvoinnin palvelujen Google Ads -mainonnasta”.

Yhteistyö aloitettiin Google Ads -tilin auditoinnilla sekä tilin rakenteen päivittämisellä, ja tilin jatkuva hallinta ja optimointi siirtyi samalla Forstenille. Tilin optimointi vaati erityistä tarkkuutta ja ymmärrystä toimialasta. Koska psyykkisen hyvinvoinnin ammattilaisen etsiminen on pitkä ja useita hakuja vaativa projekti, on tärkeää varmistaa näkyvyys Googlessa jokaisessa hakuvaiheessa aina oireiden tutkimisesta eri terapiasuuntausten sekä palveluntarjoajien vertailuun. Lisäksi tilillä kiinnitettiin erityistä huomiota laadulliseen optimointiin, ja näkyvyyttä kohdennettiin muuttuvan resurssitilanteen mukaisesti alueellisesti ja ammattialoittain. Roth on tyytyväinen Forstenin työhön: ”Google Ads -mainonnalla saatiin hyviä tuloksia. Hakumainonnan kautta tulevien ajanvarausten määrä kolminkertaistui ja konversiohinta laski. Yhteistyömme oli avointa ja joustavaa”.

Tilin päivittäinen hallinta ja optimointi jatkuu Kompin omissa käsissä henkilöstön koulutuksen jälkeen ja yhteistyö jatkuu kvartaalittaisella tsekkipalaverilla, jossa käydään läpi tilin tehoja ja optimointimahdollisuuksia.