Bing-näkyvyys

Bing sivustovastaavan työkalut – mitä hyötyä verkkokauppiaalle?

Bing sivustovastaavan työkalut – eli Bing Webmasters tools – on Microsoftin tarjoama Google Search Consolea vastaava työkalupakki sivuston indeksoitumisen ja hakukonenäkyvyyden seurantaan. Vaikka Bingin käyttöaste hakukoneena on Suomessa parin prosentin luokkaa, kannattaa Bing verkkovastaavan työkalut ottaa käyttöön, koska

  • työkalu on ilmainen
  • näet millä hakusanoilla Bing-hakukoneesta päädytään verkkokauppaasi
  • työkalun avulla voit löytää ongelmia, jotka haittaavat myös Google-näkyvyyttä
  • Bing-optimointiin keskitytään Suomessa huomattavasti vähemmän kuin Google-optimointiin, joten vähäisen kilpailun vuoksi voit kehittää Bing-näkyvyyttä helpommin kuin Google-näkyvyyttä.

 

Bing-hakukoneen käyttäjät

Kaikkihan käyttävät vain Googlea, eikö? Ei aivan. Bing-hakukoneeseen pätee yksi kirjoittamaton sääntö, jonka moni verkkokauppias tunnistaa.

Bingiä käyttävät seniorikansalaiset, jotka eivät osaa vaihtaa Internet Explorerin aloitussivua.

Varttuneemmalle väelle tuotteita ja palveluja myyvät verkkokauppiaat voivat siis hyötyä yllättävän paljon Bing-näkyvyyden kehittämisestä sekä orgaanisessa että maksetussa haussa (SEM). Muutaman tunnin työajan uhraamisella voit siis saada mukavaa ekstratuloa verkkokauppaasi.

Lue lisää: Pikaohje: Bing sivustovastaavan työkalujen käyttöönotto