Ymmärrystä analytiikalla

Verkkokauppa-analyytikko

Verkkokaupan analytiikka taipuu osaavan analyytikon käsissä kultakaivokseksi, josta voidaan ammentaa uusia tapoja tehostaa markkinointia sekä optimoida verkkokaupan konversioita. Hyödynnän analytiikkaa kaikissa tarjoamissani digimarkkinoinnin palveluissa ja tarvittaessa teen analyyttisia täsmäiskuja verkkokauppasi Google Analytics -dataan. Yksittäiset analyyttiset toimenpiteet liittyvät usein erilaisiin tilannekatsauksiin, joissa halutaan selvittää esimerkiksi:

  • Verkkokauppakävijän profiili: Profiloin verkkokauppasi kävijät demografisten tietojen, tulotavan sekä tuottavuuden mukaan.
  • Markkinointikanavien rooli myynninohjaajina: Analysoin eri digitaalisten markkinointikanavien tehot myynnin näkökulmasta. Saat ymmärryksen siitä, mihin kanavaan kannattaa panostaa, ja minkä kanavan tuotto jää vähäiseksi.
  • Suosituimmat sivut: Selvitän verkkokauppasi suosituimmat sivut sekä kävijämäärien, istunnon aloitusten sekä poistumisten kautta. Näin ymmärrät, mikä sisältö houkuttelee uusia kävijöitä, ja millä sivuilla todennäköisimmin poistutaan.

Yhdistä analyytikon palvelut hakukonenäkyvyyden kehittämiseen (SEO ja SEM) sekä somemarkkinointiin. Lue lisää tarjoamistani palveluista!