Verkkosivun räjäytys edessä?

SEO-analyysi: Täydellinen sivusto­uudistus

Sivustouudistusta suunnitellessa hakukonenäkyvyyden tarkastelu tulee usein ajankohtaiseksi. Kun olet räjäyttämässä vanhaa verkkosivustoa kappaleiksi ja rakennat täysin uutta sivustoa, tarvitset projektissa SEO-näkemystä. Tässä SEO-analyysissä selvitetään muun muassa tämänhetkiset hakusanasijoitukset ja orgaanisesti parhaiten sijooittuvat sisällöt, jotka kannattaa säilyttää myös uudessa sivustossa. Saat myös suosituksia uuden sivuston rakenteeseen sekä uuden sisällön luomiseen. Eli analyysi vastaa kysymykseen mitä vanhaa kannattaa säilyttää ja mitä uutta pitäisi luoda?

Palvelupaketti sopii sinulle, kun:

  • Teet täysin uuden sivun vanhan sivun tilalle. Jos kyse on ennemminkin sivuston kasvojenkohotuksesta, suosittelen tutustumaan palveluun SEO-analyysi: kevyt sivustouudistus.
  • Tarvitset SEO-näkökulman uusien sisältöjen, sivustokartan tai navigaatiorakenteen suunnitteluun.

Analyysin suorittamista varten tarvitsen pääsyn verkkosivustosi Google Analytics –raportointinäkymään. Lisäksi kyselen sinulta esitietoja sekä toiveita SEO-näkyvyyden suhteen, ja hyödynnän tietoja ja toiveita avainsana- ja kilpailijatutkimuksessa. Käytän analyysissä Google Analytics –dataa ja muita hakukoneoptimointiin ja –näkyvyyteen liittyviä työkaluja. Työkalujen käyttö ei vaadi koodien asentamista sivustoosi tai muuta teknistä esivalmistelua. Toimitan sähköpostitse valmiin analyysin, jossa annan ymmärrettävät ja perustellut toimenpide-ehdotukset siitä, mitkä sivut nykyisellä sivustolla kannattaa säilyttää myös uudella sivulla ja miten SEO otetaan huomioon uuden sivun sisällöissä ja rakenteessa.

 

SEO-auditin sisältö

TILANNEKARTOITUS: Mitkä ovat verkkosivuston liikenteen lähteet viimeisen vuoden aikana? Kuinka iso rooli Googlella on liikenteenohjaajana? Millä tärkeillä hakusanoilla sivusto pääsee Googlen kärkipaikoille tai TOP100-hakutuloksiin? Minkälaisia hakukonesijoitusten muutoksia on odotettavissa sivustouudistuksen jälkeen?

KILPAILIJA-ANALYYSI: Mitkä domainit kilpailevat samoista hakusanoista? Kilpailija-analyysistä saattaa löytyä uusia kilpailevia verkkosivustoja, joiden olemassaolosta et vielä ollut kuullutkaan

AVAINSANATUTKIMUS: Avainsanatutkimuksessa selvitetään mahdollisimman helposti optimoitavat avainsanat, joilla tutkittu domain ja kilpailijat pääsevät parhaille sijoituksille sekä näiden sanojen synonyymit, variantit ja pitkän hännän hakusanat

SÄILYTETTÄVÄT SISÄLLÖT: Mitkä URLit indeksoituvat nyt hyvin hakukoneisiin ja ne kannattaa siksi säilyttää mahdollisimman muuttumattomina

UUDET SISÄLLÖT: Mitä uusia sisältöjä tarvitaan, jotta voidaan päästä hyville Google-sijoituksille tärkeillä avainsanoilla

VERKKOSIVUN RAKENNE: Minkälainen rakenne vastaa tärkeisiin hakuihin mahdollisimman hyvin

Räjäyttelemisiin!

Tällä paketilla saat tiukkaa asiaa SEOsta sivustouudistuksen tueksi. Jätä viesti niin palaan asiaan!