Pientä pintaremonttia verkkosivulla?

SEO-analyysi: kevyt sivusto­uudistus

Sivustouudistusta suunnitellessa hakukonenäkyvyyden tarkastelu tulee usein ajankohtaiseksi. Kevyen sivustouudistuksen SEO-analyysissä selvitetään muun muassa tämänhetkiset hakusanasijoitukset ja samoista hauista kilpailevat domainit, saat suosituksia optimoitavista hakusanoista sekä listauksen sivustosi SEO-näkyvyyteen vaikuttavista kriittisistä teknisistä ongelmista. PPT/PDF-muodossa toimitettava SEO-analyysi antaa ymmärrettävän tilannekuvan verkkosivun tämänhetkisestä löydettävyydestä ja sisältää selkeästi perustellut toimenpide-ehdotukset verkkosivun löydettävyyden parantamiseksi. SEO-audit on tilannekuva tämänhetkiseen näkyvyyteen ja alkupyrähdys jatkuvalle hakukoneoptimoinnille.

Palvelupaketti sopii sinulle, jos:

  • Olet tekemässä kevyttä sivustouudistusta tai muuten freshaamassa sivuston sisältöjä. Jos taas olet sivuston räjäytyshommissa ja rakennat uutta verkkosivua ns. tyhjästä, tutustu palveluun SEO-analyysi: täydellinen sivustouudistus.
  • Tarvitset SEO-näkökulman uusien sisältöjen, sivustokartan tai navigaatiorakenteen suunnitteluun
  • Haluat tietää, onko sivustossasi teknisiä ongelmia, jotka haittaavat tai estävät sivustosi tehokkaan indeksoitumisen.

Analyysin suorittamista varten tarvitsen pääsyn verkkosivustosi Google Analytics –raportointinäkymään. Lisäksi kyselen sinulta esitietoja sekä toiveita SEO-näkyvyyden suhteen ja hyödynnän tietoja ja toiveita avainsana- ja kilpailijatutkimuksessa. Käytän analyysissä Google Analytics –dataa ja muita hakukoneoptimointiin ja –näkyvyyteen liittyviä työkaluja. Työkalujen käyttö ei vaadi koodien asentamista sivustoosi tai muuta teknistä esivalmistelua.

 

SEO-auditin sisältö

TILANNEKARTOITUS: Kuinka suuri rooli Googlella on liikenteenohjaajana? Millä tärkeillä hakusanoilla sivusto pääsee Googlen kärkipaikoille tai TOP100-hakutuloksiin? Minkälaisia hakukonesijoitusten muutoksia on odotettavissa sivustouudistuksen jälkeen? Tilannekartoituksessa hahmotat sivustosi tämänhetkisen SEO-tilanteen ja hakukoneoptimoinnilla saavutettavissa olevan potentiaalin.

KILPAILIJA-ANALYYSI: Mitkä domainit kilpailevat samoista hakusanoista? Kilpailija-analyysistä saattaa löytyä uusia kilpailevia verkkosivustoja, joiden olemassaolosta et vielä ollut kuullutkaan.

AVAINSANATUTKIMUS: Avainsanatutkimuksessa selvitetään mahdollisimman helposti optimoitavat avainsanat, joilla tutkittu domain ja kilpailijat pääsevät parhaille sijoituksille sekä näiden sanojen synonyymit, variantit ja pitkän hännän hakusanat.

SISÄLLÖT: Tällä hetkellä hyvin googlesta löytyvät sivut. Eli mitkä olemassa olevat sisällöt ovat jo nyt tärkeitä Googlen näkökulmasta ja miten voimme sisältöjä optimoimalla parantaa tai vahvistaa näitä sijoituksia? Avainsanatutkimuksen perusteella annetut suositukset uusista sisällöistä. Eli mitä uusia sisältöjä tarvitaan, jotta voidaan päästä hyville Google-sijoituksille tärkeillä avainsanoilla?

TEKNINEN SEO: Onko sivulla kriittisiä teknisiä ongelmia, jotka haittaavat hakukonenäkyvyyttä, ja miksi nämä kannattaa korjata?

Kerran se vaan kirpaisee

Kevyen sivustouudistuksen SEO-audit on pieni kustannus suuresta hyödystä. Jätä viesti niin palaan asiaan!